.:Alhamdulillah:.

Syukur alhamdulillah, syukur teramat sangat pada Yang Maha Kuasa kerana baby telah sihat dan alhamdulillah kak wisya juga sudah sihat cuma abg afiz je yang masih batuk. Itupun dah tukar klinik, tukar ubat dan tambah antibiotik, semoga abg afiz cepat sembuh yerr...sayang anak Ummi.

2,3 hari lepas kami sekeluarga dikejutkan dengan insiden yang menimpa baby, demam panas secara tiba-tiba dan terkena sawan tarik. nasib baik masa tu aboh bertindak pantas dengan menyiram baby dengan air di sinki, termasuklah dengan susu masa berlaku di kereta.

Syukur juga dibantu oleh maklong dan nenek Rosmah. Kalau tidak, entah apa yang akan berlaku.

Tapi semua dugaan ini ada banyak hikmah yang tersembunyi yang kami semua tidak ketahui, tidak sedari.

Berkejar dari Kota Melaka dalam keadaan yang cukup panik dan takut, syukurlah perjalanan dengan bas tiada halangan dan tidak memakan masa yang lama untuk segera pulang menjenguk baby di hospital.

Rupanya, ada "sesuatu" yang sukakan baby. Mungkin dia nak "berdamping" dan "bermain" bersama baby. Mungkin juga dia sukakan baby dek kecomelan baby yang tidak dapat dinafikan lagi..huhuuu

Namun syukurlah 'dia" tidak membantah bila disuruh pergi dan tinggal di gua Batu Caves, dan tidak lagi mengganggu baby serta kami sekeluarga.

Insisden yang memang cukup mencemaskan, ia tidak terlalu lama, namun tetap membuatkan kami berada dalam ketakutan.

Hari ini, syukur alhamdulillah, baby sudah sihat dan ceria...namun baby seakan trauma, kadang-kadang selalu cakap, bibi akut mi, bibi akut antu mi..pastu dia buat suara garau untuk takutkan ummi, auumm..apela baby ni...sayang baby..muah muah..

baby yang comel dan manja semoga baby sentiasa sihat dan ceria we all love u baby..

Comments

Popular posts from this blog

~Jom minum air suam~

:)

~29 Jan~