Posts

Showing posts from July, 2011

.:Oh!! a great day of week end:.

Image
Ohohoho..when 3 little courtesy girl is meet!!!

Why need I said like that..its so surprising and unexpected to went out together. Because why, have a long time we never get together. Only get in touch with soft comm.. oh dear..it is truthful to interpret of us.

We just spent almost 3 hours in WW. It was an amazing. We loved it, it was beautiful time. But there is an incident that happened just as “kekantoian” by Mr. hensem hohohooooo.

A day to time to kill my diet and adding up my fat! Oh dear..it’s only because of you..

A day of fun with sing a love song together..and actually we get more than that…cheeriness.

We got home around 4 and I need to record it in my cute blog so I'll never forget it. It is sweet memories for us.

I've never been get together with those who as a my best,best,best friend..Zura and Yann. So I was naturally excited about a day.

It's moments like that, that I know my purpose in life was to be a friend and hot mama, ohh!!. I know there is nothing else in th…

.:MUSIM:.

Sekarang ni musim apa ya?

For sure our first thing to be thinking of answer is musim buah apa..
Musim ni ada banyak musim, macam-macam musim..musim budak-budak sakit pun ye, maklumlah jerebu dan panas hujan tak menentu, musim durian yang tak berapa nak jadi, musim kenduri kendara sana sini maklumlah nak kejar puasa takut tak sempat nak makan besar.

Yang pasti dan nampak ketara musim ganti puasa, dah mula kejar masa dah...takut tak sempat, memang eloklah tu, bulan ini pun bulan yang sangat afdal untuk puasa sunat dan puasa ganti..alhamdulillah nasib baik aku dah habiskan masa syawal tahun lalu.

Apa yang penting sekarang, musim audit semula (re-audit) kita punya amalan semula sebelum buat presentation sebenar di depan pengurusan tertinggi kita..bukan CEO di dunia kita jer..tapi pencipta segala yang tercipta..

Semakan Audit setiap tahun sekurang-kurangnya, atau lebih baik sebulan sekali, baik juga seminggu sekali dan lagi baik sehari sekali. Audit dalaman dan luaran..rasanya luaran tu dah ram…

.:Ada Apa Dengan 9 Tahun:.

Image
18.07.2002
18.07.2003
18.07.2004
18.07.2005
18.07.2006
18.07.2007
18.07.2008
18.07.2009
18.07.2010
18.07.2011

9 kali tarikh itu berulang, bermakna 9 kali tarikh itu dilewati, beerti sudah 9 tahun.Banyak pengertian di sebalik 9. kalau anak kecil sudah pandai menulis membaca, sudah bijak menilai, sudah mampu berdikari.Tapi itu kalau seorang budak kecil..Kalau baju, mungkin sudah lusuh, sudah buruk dan boleh dibeli baru.Kalau pokok mungkin sudah boleh ditebang atau dipotong dahan kerana terlalu rendang, tapi rendangnya meneduhkan alam.Kalau...apa lagi ya, macam-macam "kalau" boleh dibuat cerita.

Tapi ini cerita lain, cerita tentang sebuah tempoh yang sudah tertulis untuk sebuah ikatan.banyak cerita di sebalik 9. banyak kisah yang tak mampu terungkap.Atau senang cerita bukan tak mampu atau tak mahu diungkap tapi mahu simpan dalam hati..kalau diungkapkan bukannya beerti..

Banyak dukanya, banyak sedihnya, banyak sakitnya...
bahagianya tetap ada juga..
Hikmahnya juga tetap ada..malah begitu bany…

Edisi Balik Kampung

Alhamdulillah minggu lepas selamat balik kampung dan balik semula ke KL.
Perjalanan sangat menarik, menaiki keretapi dari KL sentral ke Wakaf Bharu sangat menyeronokkan apa lagi dua kanak-kanak riang tu belum lagi merasa naik keretapi.

Perjalanan alhamdulillah tiada apa-apa masalah, kalau bai yang keseorangan tu mungkin membosankan, tapi kami 5 beranak ni tak sempat bosan, maklumlah kelincahan 3 beradik tu terpaksa dikawal ketat. Lagi la katil kami berdekatan dengan pintu di gerabak W3 tu.

Malam tu bertolak dari jam 8.30 malam, jam 9.00 malam dinner dan setelah puas bermain dan bergurau, jam 10.30 mereka semua terlelap.

Sampailah esoknya tiba di WB jam 9.00 pagi.Kenduri berjalan lancar dan ramai tetamu di kalangan sanak saudara yang hadir memenuhi anjung dan ruang tamu.

Jumaat bawa anak-anak buah ke KB Mall..dan bermalam di P.Mas..rindu betul nak jumpa anak-anak buah.

Pagi sabtu kami sekeluarga menziarahi pusara ayahnda..sedih masih berbaki dan sebak masih terasa..ayah,semoga tenang di sana…

fuhhh...

Image
Adusss....syukur alhamdulillah...lama juga aku tak blogging, bukan x hengin, tapi ntah macamana aku bleh lupa password fuhhh...tensen yang amat..
nak create blog baru amik masa lagi, dah tu punya manyak aku dah simpan citer2 kenangan aku, pe plak aku nak baca je tapi tak leh up date...fuhhh, smg pasni aku x akan lupa lg...jgnla aku hilang ingatan ecehh...nauzubillah.

Hari ini xder citer best sangat cuma aku suka tengok anak-anak gembira, dan aku suka buat macam2 agar anak aku gembira...

Bagi aku, mereka lah dunia aku yang sementara hayat di dunia ini, tanpa mereka sunyilah hidup aku..

suka tengok mereka ketawa..aku susah pun tak apa, asal mereka senang, bila hadapi semua ini kadang aku pun insaf, beginilah perasaan para ibu, termasulah ibu aku masa aku kecik dulu..hmmm, tingat kat orang tua yang keseorangan tu di kampung...kesiann bila dah tua, dia keseorangan..dulu masa dia susah, kami kecik2 lagi ada di sekeliling...kan bagus kalau anak x besar2..ada dok skali, kang dah bsar kang takut …